Cykl „Zapytaj mnie o BDO” to seria artykułów, w których odpowiadam na najczęściej zadawane pytania związane z Bazą Danych o Odpadach. Moim celem jest dostarczenie praktycznych wskazówek i wyjaśnienie zawiłości systemu, aby każdy przedsiębiorca mógł lepiej poradzić sobie z obowiązkami związanymi z gospodarką odpadami. W każdej części poruszam inne zagadnienie, a w tym artykule tematem są nowe opakowania na rynku.
W firmie wprowadzono nowy rodzaj opakowania – palety drewniane, nie były one wcześniej wykorzystywane do wysyłki, są nowe – od producenta, co mam zrobić? Mam podpisaną umowę z organizację odzysku opakowań. Czy mam ich też o tym poinformować?
Tak, jeżeli podczas roku rozliczeniowego firma zaczyna wprowadzać nowy rodzaj opakowań od samego początku powinna ten fakt odnotować w ewidencji, do 30 dni od zaistniałej sytuacji należy zaktualizować wniosek w systemie BDO, a także powiadomić o tym fakcie Organizację Odzysku Opakowań z którą ma podpisaną umowę na zapewnienie recyklingu opakowań wprowadzonych na rynek.