Najczęściej zadawane pytania o BDO

Jeżeli:

  • wytwarzasz odpady inne niż komunalne lub nie podlegasz zwolnieniom wg Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019r. w sprawie rodzajów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji,
  • jesteś zbierającym – przejmującym lub transportującym odpady,
  • sprzedajesz – wprowadzasz na rynek odpłatnie/nieodpłatnie) produkty w opakowaniach lub opakowania,
    – wprowadzasz na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny, pojazdy, baterie lub akumulatory,
  • prowadzisz sklep internetowy z produktami fizycznymi
  • prowadzisz sklep, w którym Klienci mogą dostać torby za opłatą recyklingową,
  • importujesz i / lub eksportujesz produkty w opakowaniach,

powinieneś się zarejestrować. 

Urząd zgodnie z przepisami, ma 30 dni na nadanie numeru BDO od daty wpłynięcia wniosku. 

Czas przygotowania wniosku po otrzymaniu pełnomocnictwa podpisanego elektronicznie  i potwierdzenia opłaty skarbowej w Urzędzie to max 5 dni roboczych.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i :

  • wysyłasz produkty w opakowaniach – dodajesz kartony, koperty, folie, taśmy, palety   i/lub
  • wprowadzasz sprzęt elektryczny / elektroniczny i/lub baterie i akumulatory – importujesz go z UE lub spoza UE

Musisz się zarejestrować! 

W zakresie sprzedaży wysyłkowej nie ma żadnych limitów wagowych

PIERWSZA WYSYŁAKA W OPAKOWANIU = REJESTRACJA W BDO

Po otrzymaniu kompletu informacji i niezbędnych dokumentów wniosek składamy w ciągu max 5  dni roboczych.

Podobnie przy przygotowaniu sprawozdania.

Wprowadzając: 

  • Opakowania
  • Produkty (opony pneumatyczne, oleje i smary oraz produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego)
  • Pojazdy na rynek polski
  • Sprzęt elektryczny i elektroniczny
  • Baterie i akumulatory

Należy uiścić opłatę rejestrową/roczną, która wynosi:

  • 100 zł – mikroprzedsiębiorcy
  • 300 zł – pozostali przedsiębiorcy

Opłatę roczną należy uiścić:

  • do końca lutego za dany rok.
  • opłaty rocznej nie uiszcza się w roku, w którym została uiszczona opłata rejestrowa.

Tak.

Do 15 marca po zakończonym roku należy złożyć sprawozdawczość w systemie BDO zarówno z zakresu wytwarzanych odpadów jak i wprowadzanych opakowań / produktów w opakowaniach. 

W przypadku wykupienia usługi sprawozdawczości wyślemy pytania pomocnicze do przygotowania sprawozdania w systemie BDO.

Nie, jeżeli podmiot nie wytworzył odpadów, nie wprowadził produktów w opakowaniach nie składa tzw. sprawozdawczości zerowej.

Świadczymy usługi w zakresie:

  • konsultacji
  • przygotowania wniosku o pomoc de minimis – dla podmiotów wprowadzających opakowania, który w minionym roku kalendarzowym wprowadził do obrotu opakowania poniżej 1 Mg – 1 tony
  • zawierania umów z organizacją odzysku i negocjowania warunków umów,
  • zawierania umów ze stacjami demontażu pojazdów
  • pomagamy z ewidencją odpadów oraz znalezieniem odbiorcy odpadów medycznych/ niebezpiecznych i przemysłowych
  • kompleksowej obsługi firmy w zakresie BDO
  • przygotowaniem procedur dezynfekcji / sanitarnej / odpadowej
  • nadzoru nad kartami charakterystyki w przedsiębiorstwie
  • przygotowaniem lub sprawdzeniem  Księgi GMP dla producentów kosmetyków / świec / mydeł
  • pomagamy nawiązać współpracę z Safety Assessorem