Najczęściej zadawane pytania o BDO
Jeżeli:
- wytwarzasz odpady inne niż komunalne lub nie podlegasz zwolnieniom wg Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019r. w sprawie rodzajów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji,
- jesteś zbierającym – przejmującym lub transportującym odpady,
- sprzedajesz – wprowadzasz na rynek odpłatnie/nieodpłatnie) produkty w opakowaniach lub opakowania,
– wprowadzasz na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny, pojazdy, baterie lub akumulatory, - prowadzisz sklep internetowy z produktami fizycznymi
- prowadzisz sklep, w którym Klienci mogą dostać torby za opłatą recyklingową,
- importujesz i / lub eksportujesz produkty w opakowaniach,
powinieneś się zarejestrować.
Urząd zgodnie z przepisami, ma 30 dni na nadanie numeru BDO od daty wpłynięcia wniosku.
Czas przygotowania wniosku po otrzymaniu pełnomocnictwa podpisanego elektronicznie i potwierdzenia opłaty skarbowej w Urzędzie to max 5 dni roboczych.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i :
- wysyłasz produkty w opakowaniach – dodajesz kartony, koperty, folie, taśmy, palety i/lub
- wprowadzasz sprzęt elektryczny / elektroniczny i/lub baterie i akumulatory – importujesz go z UE lub spoza UE
Musisz się zarejestrować!
W zakresie sprzedaży wysyłkowej nie ma żadnych limitów wagowych
PIERWSZA WYSYŁAKA W OPAKOWANIU = REJESTRACJA W BDO
Po otrzymaniu kompletu informacji i niezbędnych dokumentów wniosek składamy w ciągu max 5 dni roboczych.
Podobnie przy przygotowaniu sprawozdania.
Wprowadzając:
- Opakowania
- Produkty (opony pneumatyczne, oleje i smary oraz produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego)
- Pojazdy na rynek polski
- Sprzęt elektryczny i elektroniczny
- Baterie i akumulatory
Należy uiścić opłatę rejestrową/roczną, która wynosi:
- 100 zł – mikroprzedsiębiorcy
- 300 zł – pozostali przedsiębiorcy
Opłatę roczną należy uiścić:
- do końca lutego za dany rok.
- opłaty rocznej nie uiszcza się w roku, w którym została uiszczona opłata rejestrowa.
Tak.
Do 15 marca po zakończonym roku należy złożyć sprawozdawczość w systemie BDO zarówno z zakresu wytwarzanych odpadów jak i wprowadzanych opakowań / produktów w opakowaniach.
W przypadku wykupienia usługi sprawozdawczości wyślemy pytania pomocnicze do przygotowania sprawozdania w systemie BDO.
Nie, jeżeli podmiot nie wytworzył odpadów, nie wprowadził produktów w opakowaniach nie składa tzw. sprawozdawczości zerowej.
Świadczymy usługi w zakresie:
- konsultacji
- przygotowania wniosku o pomoc de minimis – dla podmiotów wprowadzających opakowania, który w minionym roku kalendarzowym wprowadził do obrotu opakowania poniżej 1 Mg – 1 tony
- zawierania umów z organizacją odzysku i negocjowania warunków umów,
- zawierania umów ze stacjami demontażu pojazdów
- pomagamy z ewidencją odpadów oraz znalezieniem odbiorcy odpadów medycznych/ niebezpiecznych i przemysłowych
- kompleksowej obsługi firmy w zakresie BDO
- przygotowaniem procedur dezynfekcji / sanitarnej / odpadowej
- nadzoru nad kartami charakterystyki w przedsiębiorstwie
- przygotowaniem lub sprawdzeniem Księgi GMP dla producentów kosmetyków / świec / mydeł
- pomagamy nawiązać współpracę z Safety Assessorem